Könnyen elkészíthető, egészséges receptek - némelyiket megkóstolhattátok a keddi és csütörtöki előadások után. Ha fogyni szeretnél, vagy egyszerűen egészségesen ennél, válassz nyugodtan...

2010. december 27., hétfő

Csóványos-reggeli

Hozzávalók (3 adag):
60 g zabpehely
30 g hajdinapehely
60 g bármilyen (akár fagyasztott) gyümölcs (nagyobb gyümölcs értelemszerűen apróra vágva, pl. ne tegyél bele egy fél almát... nekem áfonyával vagy meggyel ízlik legjobban)
4,5 dl víz (vagy ha nagyon ragaszkodsz hozzá, sovány tej)
1 kávéskanál fahéj
stevia, ízlés szerint (el is hagyható, vagy bármilyen édesítővel helyettesíthető)

Elkészítés:
Egy kisebb (másfél-két literes) fazékba kimérjük a zabpelyhet, hozzáadjuk a vizet, a fahéjat és a steviát. Felforraljuk, majd kis lángon, kevergetve kb. egy percet főzzük. Beleöntjük a hajdinapelyhet és a gyümölcsöt, összekeverjük, lefedjük, levesszük a tűzről, és 20 percet állni hagyjuk.
Ez 3 adag, én 2 adagot a hűtőbe szoktam tenni, és kicsit megmelegítem a következő két napon reggelire.

Tipp: Ha iszol hozzá egy fehérjeturmixot, akkor egy teljes értékű és egészséges reggeli. Én már egy éve szinte mindennap ezt reggelizem :)

Tipp 2: Fogyasztás előtt keverjünk hozzá egy kanál lenmagolajat. Ettől ugyan nem lesz jobb íze (sőt!), de a lenmagolaj egy nagyon jó táplálék, mindenkinek inkorporálnia kellene az étkezésébe. Ilyen módon rögtön reggelinél letudhatjuk :)

Mikor együk?
Értelemszerűen reggelire, vagy tízóraira, délután vagy este inkább már ne.

Háttértörténet:
Amikor még a mostaninál is sokkal kevesebb túrán jártam, egyszer arról nyíttam a barátaimnak, akikkel túrázni járok, h. nem merek olyan túrára nevezni, ami felmegy Dobogókőre, mert az milyen magasan van, és én azt biztos nem tudom megcsinálni...
"Ugyan már, Dobogókő, az semmi!" - mondta Tamás kedves biztatással. - "Ha meghallod azt, h. Csóványos, na, AKKOR menekülj!"
Kb. ebben az időben olvastam a hajdinapehely remek tulajdonságairól, s rögtön el is határoztam, h. inkorporálom az étkezésembe: az addigi reggelim 30 g zabpehelyből főtt, hát most legyen 20 g zabpehely + 10 g hajdinapehely!
El is készítettem ezt a fantasztikus kását, és mikor először megkóstoltam, az első dolog, ami eszembe jutott, az volt: MENEKÜLJ!
Azért megettem persze, sőt, másnap is, és az utána következő napon is... és azóta már csaknem fél éve :)
Azóta jártam már a Csóványoson, sőt, annál magasabban is :), és a Csóványos-reggelit is nagyon megszerettem. Már nem is értem és nem is emlékszem, h. mi is volt a problémám vele, amikor először megkóstoltam. Talán, ha akad köztetek olyan vállalkozó szellemű, aki kipróbálja, bekommentelheti ide :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése